Bloggarkiv

onsdag 20 oktober 2010

Såpa!

Faktum är att det alltid pågår en dramaserie hos mig, speciellt där jag finns med! Jag vet inte om det är jag som är såå dramatisk och skulle kanske söka till skådespelare eller något? Eller om det är såå dramatiskt att leva?? Här är det aldrig normalt, tror jag! Kanske för att jag inte är normal, eller för att alla andra inte är normala, hehe! Mycket funderingar finns!



Nåja, nu ska jag inte vara arg och beklaga mig! Några av mina vänner tycker att jag skulle skriva en bok! Den boken skulle bli väääldigt lång kan jag säga! Nä, det mäktar jag inte med! Men det skulle ju bara räcka att en författare bodde med mig i ett halvår, så hade han tjänat en jäkla massa pengar på mig. Ja skämta bör man annars dör man, finns det inte ett ordspråk som säger det, eller har jag hittat på något nytt?



Har varit nedstämd idag! Men jag vill inte förstöra min nedstämdhet för andra! Ska därför skriva så ni ser att allt inte handlar om mig! För om någon är lycklig så förstör inte jag den dagen för den personen som är lycklig! Självklart ska människor inte behöva lida för att jag har en dålig dag, eller två :)



Fick ett samtal av en nära vän som kämpat för egen vårdnad av sin dotter och som har varit så orolig så jag själv varit orolig för henne! Hade inte tingsrätten gett henne vårdnaden, då hade jag inte trott på någonting längre, jag har hela tiden försökt att pusha henne och sagt att de kan inte göra på något annat sätt än att ge henne ensam vårdnad! Hon behöver inte oroa sig! Men innerst inne så gjorde jag det själv! För nu för tiden så vågar man ju inte tro på någonting! Det är som det lilla minsta hopp och förväntningar man har är som att få ett hugg i ryggen! Då menar jag av myndigheter mfl. Ibland känns det som man fortfarande är ett barn i en vuxen kropp! För hur man än gör så finns det någon som bestämmer över en! Spelar ingen roll om jag tycker en sak, det är deras mening som är av betydelse! Det gör att åtminstone jag känner mig minderårig och måste be om lov! Är det inte konstigt! Man är vuxen men måste ändå be om lov och då kan det vara av personer som t.om. är yngre än en annan! De har haft "tur" som fått något i mellan pannbenen och tagit sig upp till att bli någon som kan bestämma!!



Nu kom jag av mig!! Hon fick ensam vårdnad!! Är såå jäkla glad för hennes skull och för hennes dotters skull! OCH hon tänker låta pappan få träffa sin dotter, om han nu själv vill förstås! Det är nog det som är frågan?



Tänk att få höra hennes glädje i telefonen, det gjorde att jag blev glad också! Äntligen en sak som blev rättvist enligt min åsikt!! Blir alltid så glad att få höra när någon annan är glad och det har hänt något fantastisk!



Jag lovar, någon dag så ska jag berätta när det hänt mig något roligt å det händer faktiskt även om ni inte tror det, haha! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar