Bloggarkiv

måndag 22 november 2010

Gräsänkling!

Jepp! Idag och i morgon och kanske i övermorgon så är jag ensam med min dotter, hästar o hundar!  Har en sådan där tyck synd om mig själv dag! Har suttit på facebook i 4 timmar! Hatar facebook, för det tar så mycket av ens liv! Kan ju inte vara ifrån alla spel m.m.! Förr hann jag göra mera, men det är klart! Jag är ju utbränd och ska ta det lugnt, så då kan ju facebook vara bra! Den här j-a utbrändheten! Vill inte! Jag vill fortfarande så mycket! Men jag vet! Jag orkar ändå inte det jag vill göra! Tråkigt! Vill va full av energi och dansa o sväva på moln av lycka! Det hade heller inte gjort något om man hade en bättre ekonomi!

Känns så tröstlöst att inte veta när man blir bättre och vad tiden har att utvisa! Nu är det bara läkare och skit hela tiden o en massa mediciner! Något positivt är väl ändock att jag "antagligen" inte har ADHD, men utredningen är inte klar ännu! Men psykologen har svårt att bedömma mig pga att jag har ätit och bytt så mycket mediciner! Men borderline och utbränd är iallafall diagnoser som jag har och enligt dem som vet så är det ingen tvekan om det!

Har massor att göra här hemma, då jag tömde lägenheten i helgen. Fast lite kvar finns det att hämta hem! Helt sjukt! Tog mig 10 månader att få hem mina grejer! Tur att Angelica tog över lägenheten! Finns inte ord för vilken tur jag hade där! Skulle aldrig ha fixat att flytta vid den tidpunkten och knappt nu heller. Men nu ska Angelica flytta, å då måste jag ju ut med möblerna! Men jag är glad och tacksam för en förstående sambo och en kompis som heter Johan som hjälpte mig att bära! Nåja, nu har jag mest försökt att engagera mig med att tvätta! Har så mycket tvätt så det väller över här hemma!

Sen har jag ju alltid stallet att fixa med! Men kartongerna som står i vardagsrummet, de får nog vänta ett tag tills jag känner att jag orkar ta tag i det! Men det är ju inte lätt att hinna få saker och ting gjorda när man sitter framför denna burk halva dagarna! Men som sagt, jag ska ju ta det lugnt! Inge stress, press och inge krav!! Men det är jag som pressar och stressar mig själv o det är ju det jag inte ska göra!

Samtidigt när man sitter här halva dagarna så blir man ju inte piggare precis! Jag tappar lusten precis! Väntar bara på att få hämta min dotter å sedan är det full fart hela kvällen!

Kan man ha det pissigare än jag?  Mina hästar kan jag inte rida än heller på, de måste få på sig skor! Väntar på att hovis ska komma till helgen!

Nu hinner jag inte skriva mera! För nu ringde de från fritids och sa att Amanda känns varm, så då får jag gå och hämta hem henne, gumman! Stora snöflingor faller ner här utanför just nu, men det är bara mysigt!! Vill ha ljuset från snön nu!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar