Bloggarkiv

söndag 28 november 2010

En sorglig dag!

I dag kl. 10:25 gick min mamma bort! Min pappa ringde och berättade! Tack för det pappa!! Vi har inte haft kontakt det senaste året och det är jag som valt det! Men jag är ändå inte känlokall utan självklart så bryr jag mig nu om min pappa som har levt tillsammans med mamma i över 50 år så gott som varje dag! Han kommer nog få det tufft nu.  Men jag är inte ledsen för min skull! Känns bara tomt och lite förvirrande kanske! Men jag har förberett mig för det här i flera år! Jag har bearbetat vad som komma skall, som det gjorde idag!

Min mamma och jag,..... på slutet även resten av min familj.....har inte haft det bästa mor & dotter förhållande! Något som jag självklart har saknat! Nu känns det som jag bara sörjer för det jag aldrig fick och längtade efter!

Jag tror inte att min mamma mådde bra! Jag tror att det var väldigt längesen hon var lycklig! Jag hoppas och önskar att hon nu kommer få det bättre och nu slipper hon i alla fall lida mer!

Det kommer bli obduktion, för att fastställa orsaken till dödsfallet! Sen blir det begravning förstås! Mycket runt omkring igen!!

Jag har i alla fall varit och tagit farväl av min mamma, sen åkte jag och mina syskon upp till pappa för att visa vårat stöd! Kändes skönt att ingen brusade upp och betedde sig dumt, utan att alla kunde bete sig som vuxna!

Nu är jag hemma och hade tänkt att städa och sätta ljusstakar i fönstren, men jag blev väldigt omotiverad nu! Så tråkigt att det alltid ska hända något när jag planerar för något!  Men jag ska försöka tända ett ljus för min mamma idag. Den första advent 2010.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Massa kramizar till dig gumzan .Och det är nog så sant det du skriver ....Kram kram på dig vännen

    SvaraRadera
  2. Pillan! Du är världens bästa underbaraste människa, jag är så glad över att få umgås med dig igen! Många kramar tillbaka <3

    SvaraRadera