Bloggarkiv

fredag 22 oktober 2010

Erfarenhet!

Nu är jag igång igen! :)

Men har ni tänkt på det, att alltid när det händer någonting så blir man en erfarenhet rikare! Men jag undrar varför man ska behöva lida och få en massa problem, behöver man det till något?

Jag försöker i allafall få min son att inte hitta på en massa dumma saker i storstaden! Han har ju fått nya kompisar och det är lätt att få tag på både knark och sprit! För ett par veckor sedan så var det tänkt att han skulle hem till någon kompis och festa! Jag sa till honom att: tänk på vad du gör! Du vet inte hur du reagerar när du dricker och du vet inte hur dina vänner reagerar när de dricker m.m. Du har hela livet på dig att göra saker och ting, försök att satsa på denna utbildning nu och inte hamna i polisens register! Då lyssnade han på mig!

Men han tror att han är vuxen nu när han kan sköta sig själv! Det försöker jag få honom att inse att han inte är!! Men det är ju inte lätt att pränta in det i en sextonårig grabb :) Sa lite både på skämt och allvar att du kan väl vänta tills du blir arton och är myndig, så slipper jag bli drabbad :( Då är du vuxen och kan göra dina misstag utan att jag har ansvar över dig! Självklart så kommer jag alltid bry mig och stötta honom med all den erfarenhet jag har och vill inte att det ska hända honom något! Men det är lite svårt att hålla koll på honom nu när han bor där och jag och hans pappa bor här! Men jag hoppas och tror att han lyssnar och tar det lugnt!

Jag vill ju bara honom väl! Jag hade ju själv ingen som jag kunde prata med och få stöd av i min familj och jag har alltid sagt till min son och tänker även säga till Amanda att vad som än händer och vad du än har gjort, så vill jag att du ska våga berätta det för mig! Alla gör man misstag, men jag som mamma bör få veta det! Älskar ju mina barn!!

Är så stolt över min son som har mognat en hel det sedan han flyttade. Han har haft två prov. Det ena fick han VG på och det andra var han en poäng till att få MVG! Han hade jättebra lärare i sjuan, men sedan blev de nya lärare och de var inte de bästa kan jag ju säga! Nu känns det lite som att han har fått revansch! De skulle bara veta hur bra det går för honom, det enda han har problem med är att han inte riktigt kommer i tid jämnt!! Men det försöker jag nu skoja med honom om när jag pratar med honom halv åtta på kvällen att han redan då ska gå och lägga sig. Uj uj uj! " Är du galen! Klockan är ju bara halv åtta" Ja, men då kanske du kommer upp i morgon bitti och har sovit ut ordentligt! Men det funkar inte så bra :( vilket fall så försöker jag pränta in hur viktigt det är att komma i tid! Att han måste det, för det är ingen arbetsgivare som godkänner att de kommer och går som de vill! Att det även ser dåligt ut om han inte sköter tiden i skolan! Men han tycker nog bara jag är jobbig!

Nåja, äntligen är det helg! Kjelle kom nyss hem och nu kanske jag blir lite människa i några dagar! Skönt är det i alla fall! Men jag tycker inte om att det har kommit lite snö och är så kallt! Usch, brrr!

Ha en trevlig helg! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar