Bloggarkiv

tisdag 26 oktober 2010

En underbar dag!

I dag är det en bra dag! Relativt i alla fall! :)

Lät hästarna äta inne i morse, och själv så la jag mig och vilade en stund!
Sen släppte jag ut alla hästarna utom Grandie, som jag sadlade och red ut med!

Åh, det var såååå jäkla skönt!! Ett underbart väder att rida i, lite halt i skogen på sina ställen. Så
nu är det nog dags att sätta på vinterskor och brodd! Så både Grandie och jag är säkra på att vi kan springa utan att hon skadar sig eller vi halkar och ramlar!

När jag väl sitter på hästryggen så skulle jag kunna rida en hel dag! Vill inte sluta!! Är så himla roligt och vädret gör ju att man njuter ännu mer :) Men det blev 50 minuter i alla fall! Skulle blivit längre om det inte var så halt på sina ställen! Men det var kanske bra, för det var nog en lagom tur! Längtar till att få rida på Stjärna också! Får dåligt samvete när jag inte kan rida henne, för hon älskar ju det lika mycket som Grandie gör! Det är det bästa dom vet!

Nåja, efteråt fick jag full av energi och mockade och donade i stallet. Tog bort massa täcken de inte använder längre och bytte till andra ( hade eksemtäcken sen i somras som hängde i stallet).

I går köpte vi begagnade vinterdäck till mig på skroten....för 1000 kr. Dom såg bra ut och billigare kunde jag nog inte få tag på! Så Kjelle satte på dom i mörkret med en arbetslampa till hjälp! Tyckte faktiskt att han kunde vänta med att sätta på dem, men nej! Det ska göras på en gång!! :)) Kram, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar