Bloggarkiv

fredag 29 oktober 2010

NEJ! Jag vill inte!!

Idag har det varit en bra dag! Carro och jag med barn åkte iväg i morse efter att ha släppt ut hästarna och hämtade hö! Moa stannade här och lekte med Amanda och vi åt frukost när vi kom hem! Amanda hostar hela nätterna men är pigg på dagarna.

Nåja, vi talade om att vi skulle träffas lite senare på eftermiddagen och Amanda och Nathalie skulle rida, och jag tänkte ta Stjärna på en promenad. Men tyvärr kom regnet emellan!! :(

I alla fall så är jag på ett konstigt humör idag! Ena stunden glad, nästa stund ettrig, irriterad och grubblar och funderar på varför jag gör och säger vissa saker! Varför jag jämnt ska vara den barmhärtiga samariten?

Jag vill alla så väl, jag vill bry mig och ställa upp och hjälpa! Men när det gäller på bekostnad av mina hästar, då blev det idag STOPP!!

Fick ett samtal av en person som bor i närheten som jag har lånat ut Rocky till i somras, hon har haft andra hästar inhyrda hos sig, men nu har de hittat ett annat stall som ligger närmre där de bor. Så hon frågade mig om jag hade Rocky kvar hos mig? Ja, det har jag, sa jag! Men han är inte min längre!

Då ville hon låna en häst över helgen till sällskap åt sin häst, igen! Då börjar jag som vanligt att vela. Nja, du kanske kan låna Stjärna.....men jag vet inte... nja i värsta fall så kan du kanske göra det....men helst vill jag nog att du hittar någon annan.... men om det är kris, så är det klart att jag hjälper dig!
Men jag bara kände efter att jag la på, att varför ska jag behöva låna ut mina hästar för??? Varför ska de flytta fram och tillbaka för om de inte behöver? Jag vet ju att de trivs och mår bra här. Varför ska jag då behöva vara snäll och ställa upp och låta någon av mina hästar få lida för det?

Hon visste ju det här! Hon hade ju kunnat planera lite bättre! Varför, lämnar hon inte ut sin egen häst till någon annan för? Hon kan ju det, och hon vill ändå inte hålla på med hästar längre!
-Det blir bara ett par dagar....för sen kanske jag har hittat en annan häst.... men jag får inte tag på den personen som har hästen!

Hon är bonde, hon har kossor, kalvar, får......ställ in någon av dem som sällskap då!! För VARFÖR ska jag behöva ställa upp jämt för?? Jo, för jag kan inte säga NEJ!! För att jag känner att jag måste ställa upp!!
Men skulle jag få den hjälpen själv, om jag behövde den av henne? Nej, det tror jag inte! Visst hon har ställt upp med att jag har fått köpt hö, när det har knipit! Men annars så har hon ju häcken full!

Hon är jättegullig och snäll person, tycker inget illa om henne alls! Det är inte det jag vill säga....
det är bara det att det handlar om MIG!!
Jag vill inte vara snäll jämt!! Vill inte alltid finnas där för att vara snäll! I sådana fall vill jag känna att man ställer upp för varandra! Men varför ska mina hästar behöva flänga för, för att hon inte har fixat sällskap åt sin häst? Mina har det bra här!! Det vet jag!!

Jag vet faktiskt inte vad jag vill säga med det här!! Det är bara jag som känner mig så irrationell...heter det så? :) Jag har lånat ut två av mina hästar i somras och det tycker jag räcker! Jag kan inte hjälpa allt och alla för att de har problem! Jag själv får ju handskas med mina egna problem!
I vilket fall efter att vi lagt på så skrev jag ett mess och skrev: Förlåt, men jag vill inte låna ut några av mina hästar! Vill inte vara elak, men..... Är jag elak för att jag säger nej? Är jag taskig? Varför ber jag om ursäkt jämt? Det är ingen jäkel som ber mig om ursäkt när de inte vill!! Varför gör jag det???

Det blev konstigt skrivet det här, kan inte förklara, menar inget illa. Men jag blir bara irriterad för att jag grubblar över det och gör en så stor grej av det!! Huvudet ältar fram och tillbaka! Det är klart att du ska ställa upp!!..Nej, det ska du inte!!.. .Jo, men visst ska du......nej, det ska du inte!! Så där håller det på hela tiden. Stör mig t.om på saker som hon sagt vid tidigare tillfällen och då hakar jag upp mig ännu mer och det blir en ännu större grej av det! Till slut så ältar jag så jag blir arg och skulle kunna bli skitförbannad, vilket det redan känns som jag är på väg att bli..... men ändå inte! Jag har ju egentligen inget att bli förbannad på!

Så, så här har min dag varit idag! Känner mig faktiskt lite crazy nu i kväll :(

Kram!

1 kommentar:

  1. BRA EWA!!!..våga säga NEJ!....Vid minsta tvekan e det ett NEJ..Lyssna på vad du känner ,inte andra .Be inte om URSÄKT ...Kan dom inte ta att man säger NEJ eller säger det man vill ,så är det inga nära vänner endå .Och dom behöver man inte i sitt liv !..SÅ STÅ PÅ DIG !!!// Kraqmizar

    SvaraRadera