Bloggarkiv

fredag 25 juni 2010

Mitt jobb!

Mitt jobb som väktare (stationerad) är det bästa arbete jag haft!! Jag trodde heller aldrig i min vilda fantasi att jag skulle börja arbeta som väktare! Trodde inte ens att jag skulle klara alla prov och tester jag fick göra! Men det gjorde jag! Jag som alltid haft svårt för mig i skolan.

Jag träffade en ny karl och fick en dotter, den mest underbaraste dotter man kan få! När jag började arbeta igen så hade vi möte och det skulle bli omstrukturering på jobbet! Jag som hade haft vikariat på 50% fick börja jobba vid behov bara. Min chef sa upp sig och det var andra som tog över, pga att min chef inte gillade ide´n med vad som skulle ändras på jobbet!

Jag kan bara säga så här, att det blev inte bra!! Den som blev min chef kunde inte ta sin personal och kunde inte ta kritik! Jag blev så orättvist behandlad! Fick personalchefen som chef i stället. Vilket funkade bättre! Jag ställde upp jämnt!! Både dag och natt!! Tog alla jobb jag kunde få och pendlade 5 mil i radie på olika håll! Min personalman sa att jag nu stod på tur för att få en fast tjänst. Det gladde ju mig, då mina dagar på stämplingen började ta slut! I ett halvår tjatade jag och bad om mer arbete, jag kunde göra vad som helst!! Jag sa att jag t.o.m. kunde bli deras springschas på kontoret! Men de hade inget!

Förra sommaren, samma dag som min personalchef tog semester så skrev han på internet att en kvinna som hade arbetat hos oss i ett år, skulle gå upp på heltid! Via arbetsförmedlingens förtjänst! Jäklar vad arg jag blev!!!!! Jag har aldrig varit sååå arg i hela mitt liv!!!! Jag totalt exploderade!!!

Tog upp det med den personalman som jobbade åt min, han lät så glad när han berättade om att hon skulle hjälpa dem på kontoret bl.a. Jag bad honom att försöka få tag på min chef, så jag fick tala med honom! Han hörde aldrig av sig!!

Jag ringde facket! Där de lyssnade på mig. Jag ringde upp arbetsförmedlingen och skällde ut högsta chefen! Jag hade meilkontakt med en annan personalman på huvudkontoret i Stockholm på midsommarhelgen! Jag var totalt hysterisk!! Kände mig så jävla orättvist behandlad av dem!

Facket krävde att jag skulle få ett arbetstidsmått på en gång, då jag inte ens hade haft det i fyra år! Arbetsförmedlingen backade och drog sig ur. Den nya tjejen fick inte ta jobbet som de erbjudit!

Jag orkade arbeta i en och en halv vecka, tänkte att jag ska arbeta med huvudet högt! Men jag fixade det inte!! Jag bröt ihop!! Totalt! Ringde min läkare som sjukskrev mig omgående och jag förstörde ännu mer för dem, då det var semestertider och jag försvann!! Men det bjöd jag på!! De skulle bara veta vad illa de gjorde mig!

När min personalchef kom tillbaka från sin semester så var han vansinnig vilket jag också var! Han menade på att jag hade kunnat vänta att bråka tills han kom tillbaka! Jag sa att så funkar inte jag och då hade ju även det de ville gått igenom! Han sa att det inte skulle drabba mig. Men de hade satt ut ett schema på alla hennes timmar och inget på mig! Klart man blir arg och besviken! Min chef sa att jag inte skulle komma tillbaka förräns jag mådde bra, jag sa att jag kommer inte tillbaka förräns jag mår bra och förräns min läkare anser att jag gör det! Sen dess har jag inte hört något ifrån dem alls :) På snart ett år! Jag är fortfarande arg och besviken på dem och kommer aldrig gå tillbaka!! Arbetsförmedlingen ser mig som arbetslös och sjukskriven. Så det känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar