Bloggarkiv

måndag 18 oktober 2010

Måndag morgon

Då var det måndag igen! I dag är det riktigt höstväder ute, det blåser och småregnar :( Har varit och lämnat min dotter till skolbussen, släppt ut hästar och mockat. Skönt att ha det gjort! Finns massa saker man kan göra här hemma, men lik förbannat så sätter jag mig framför datorn! Så det kommer nog inte hända så mycket annat i dag heller!

Är så trött på att gå hemma och är så trött på att för det lilla minsta jag gör få hjärtklappningar! Vill vara normal och orka med det som alla andra orkar med! Känner mig så himla slö och apatiskt mot allt. Önskade att jag var "normal" och också kunde arbeta och tjäna pengar och vara nyttig! Men tyvärr, det går inte. Hur gärna jag än skulle vilja! Försökte få min läkare att trolla fram någon medicin som kunde göra så att jag blev som jag var förr! Men det kunde hon inte och sjukskrev mig i 3 månader till! Har aldrig gått hemma så här länge förut! Har nu varit sjukskriven i 16 månader :( Har även blivit uppsagd på mitt gamla arbete jag haft, så nu har jag inget att gå tillbaka till heller. Men jag är glad att jag slipper dem. Saknar arbetskamraterna bara, men inte de som sitter högre upp!

Enligt min läkare så ska jag bara ta det lugnt, precis som om jag hade brutit ett ben. Men kan ju inte sitta still hela dagarna. Nu har ju min utredning kommit igång också, så imorgon ska jag iväg igen! Känns jobbigt att ta upp allt gammalt igen! Vet inte hur många gånger jag har fått berätta om och om igen! Jag mår inte bättre av att behöva ta upp sådant som man vill glömma och gå vidare ifrån. Blir bara ledsen och deprimerad. Tänk om man kunde ha en och samma person som kunde vara allt! Läkare, kurator och psykolog i ett :) Då slapp man bli stamkund hos alla på psyk! Men ändå så är jag så himla tacksam för den hjälp jag fått och får! Är så himla glad över att de äntligen har förstått, även om det tog dem 14 år! Visst är jag bitter och tycker att det är försent! Men bättre sent än aldrig! Är inte så positiv över framtiden, får ta en dag i taget. Kan inte göra annat!

Veckorna är jobbigast! Känns skönt när min sambo är ledig och jag inte är ensam. Nu har jag fem tråkiga dagar framför mig! När vädret är som det är också så är jag inte speciellt motiverad av att gå ut! Ska nog sätta mig i soffan och titta på någon film och bara va en stund, tills vovvarna behöver ut och göra sina behov! Just nu så ligger de här och myser och tycker säkert det är jätteskönt att få vara inne! Har fått vara inne med oss hela helgen, det är de inte så bortskämda med! Men det kommer bli mer och mer så nu inför vintern då våran ena hund är 12 år och har problem med höfterna! Han njuter av att få vara inne och slippa hundgården.

Nu har jag nog inget mer på hjärtat för stunden! Ska in på facebook en stund, sen blir det soffläge :D Ha en trevlig dag alla! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar