Bloggarkiv

torsdag 25 november 2010

Torsdag!

Ja, min dotter blev sjuk. När hon kom hem från skolan hade hon 38,8 i feber! Så hon har varit hemma med mig hela veckan. Jag kan ju inte påstå att det var den bästa timingen när min sambo inte var hemma, då jag hade alla att ta hand om. Min dotter vill inte att jag lämnar henne när hon är sjuk! Jag får inte ens stå i samma rum och pyssla med något. Hon vill att jag sitter hos henne hela tiden! Hon hade både ont i huvudet och i magen, maginfluensa går på skolan, så jag trodde självklart att det var det!

Men på natten, när hon låg bredvid mig och hade sådana magsmärtor och inget annat, då blev jag faktiskt orolig! Orolig för att det var blindtarmen! Så vid fyra på morgonen kände jag lite ångest över om jag skulle behöva åka iväg till Örebro! Det stör mig enormt!! Att man ska behöva åka iväg till Örebro när ett barn är sjukt! Tänk om det nu hade varit så! Och jag nonchalerade det och det hade hänt något! Då hade jag aldrig förlåtit mig själv! Men nu fick hon i alla fall ipren och hon kunde slappna av till slut! Fick en tid på vårdcentralen senare på dagen, för sköterskan trodde faktiskt på mig och blev också orolig :D. Men som tur så var det inte så! De hittade inget! Å nu är hon ju frisk! Det är ju skönt!

Idag har jag varit hos min psykolog som gör utredningen på mig! Vi går igenom ett formulär som jag har skrivit och bedömt mig själv hur jag är! Haha, fast det är ju inte så lätt sen när man sitter där och ska förklara. I vilket fall så tycker jag att hon är bra och lätt att prata med! Det känns bra helt enkelt!

Efter att vi var klara med det formuläret som är det första av typ fem stycken, så fick jag se hur de bedömmer och vilka drag jag har! Å tro mig!! Jag har alla möjliga drag! Men alla psykiska drag tillhör Borderline! Men det var mycket jag inte visste tillhörde det! Ett av de största problem jag har är histronisk, som jag aldrig har hört talas om förut! Histronisk betyder att man vill bli sedd och behöver mycket bekräftelse på att man duger och att människor tycker om en och att det man gör duger m.m!
Så här säger symtomen om man går in och söker på nätet! :

*Konstant sökande efter uppmuntran eller godkännande
*Orimligt dramatiskt beteende med uppskruvad visning av känslor
*Orimlig känslighet för kritik eller ogillande
*Olämpligt förföriskt framträdande eller beteende
*Orimlig angelägenhet om kroppsligt framträdande
*Ett behov av att vara centrum för uppmärksamhet
*Låg tolerans för frustration eller fördröjd tillfredsställelse
*Åsikter som lätt influeras av andra människor, men är svåra att backa upp med detaljer.
*Benägenhet att tro att relationer är mer intima än de egentligen är

Det är rätt så häftigt faktiskt, att hitta den man är! Att få höra eller läsa ett ord och söka på det på nätet och vips! Där är visst jag som person!!

Ja, som ni märker så har jag lite att arbeta med! Å jag hoppas att psykologen som utreder detta verkligen trycker på de rätta knapparna så jag får börja på KBT sen. För det verkar som jag behöver det!

I dag känner jag bara att det känns så otroligt skönt att få reda på ett och annat! Att jag BLIR sedd och ingen nonchalerar mig! För det är det hon gör! Hon ser mig som person med sin facit på handen då vill säga, men ändå! Det stämmer ju, vad mer kan jag säga!! Jag är glad men ändå ledsen att jag får reda på detta, dels för att jag är till åren och hade behövt fått hjälp redan i de senare tonåren! Men samtidigt så är bättre försent än aldrig också positivt! Fast jag hade ändå önskat att jag hade fått reda på det tidigare, då hade mitt liv kanske varit till det bättre! Tyvärr så är det mest det negativa som går in i min hjärna och det positiva går in i ena örat och ut i nästa på en gång!

Nåja! Så här är det, sån här är jag! Kan tyvärr inte ändra på det utan får försöka göra det bästa av situationen! Tråkigt men sant!

Kram o God natt på ER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar