Bloggarkiv

torsdag 4 november 2010

I Love my horses!

Är fortfarande förkyld och har nu fått feber också! Bläh, säger jag bara!!! Hatar att vara sjuk och inte orka så mycket........men det gör jag ju inte i vanliga fall heller! :) Men jag hatar även att vara sjuk även när jag inte är sjuk....typ förkyld ;) Men jag är ju sjuk i vanliga fall också! Det är det jag menar är jobbigt! Önskade att det kunde försvinna, framförallt hjärtklappningarna. Det är skitjobbigt att gå med det och jag blir distraherad av det!

I går så skulle Karro och hennes dotter Nathalie ut och rida på sin häst Rocky :D Karro skulle gå bredvid! Jag var såå sugen att få rida och prova Stjärna så jag ställde på Karro att vi skulle ta en tur alla tre. Karro är dålig hon också av förkylning. Jag tyckte att det är ju bättre att sitta på hästryggen än att gå, med förkylning i kroppen! Så så blev det! Men när vi var klara och skulle ge oss iväg så blev Nathalie osäker och blev rädd för att rida själv på Rocky, så då tog jag Rocky i grimskaft och lät dom gå bredvid mig och Stjärna!

Jag säger bara det Stjärna, min Lady Star!! Världens underbaraste och snällaste häst! Hon har säkert stått i en månad nu och är lika lugn som om jag red henne dan innan. Hon är såå otroligt snäll och fixar ha en häst bredvid sig som sällskap i grimskaft galant!! ( Men sen är hon ju surrogatmamma åt Rocky sen han var liten också ;) ) Gjorde även så när jag fick hem Grandie och när hon var skadad och skulle skrittas, då tog jag med henne i grimskaft när jag red på Stjärna, så hon fick följa med och röra på sig!

Allt gick bra i går! Stjärna tyckte nog att det var jätteskönt att få komma ut en sväng och Rocky tyckte nog att det var häftigt att få följa med de stora "brudarna"! Å jag, jag tyckte att det var sååå otroligt härligt att få sitta på Stjärna igen! Jag får nog försöka att rida på henne ett par dagar i veckan i alla fall. Men är ju så rädd att hon ska få ont i fötterna! Vill ju inte göra att hon får ont och lider.

Men jag har dom mest underbaraste hästar som går att få! ( men så säger nog alla som har häst om sina hästar ). Men Stjärna har varit och är min terapihäst och det är något speciellt med henne, men det är det ju med Grandie också! Grandie är ju lika härlig att rida på hon, dom har ju bara olika stilar! Men det är ju kul det också, så jag älskar ju Grandie lika mycket som Stjärna...... men ändå så är det Stjärna som ändå är Stjärna!! Det är svårt att bedömma vem man älskar mest!! Det går faktiskt inte, för då velar jag hela tiden precis så som jag har skrivit ner här!

I går kväll var jag såå lycklig och skulle om jag kunnat legat och krama om henne hela natten! Få gosa och kela som om hon vore en kattunge eller en hundvalp! Men det är ju lite svårt med en häst som väger över ett halvt ton :))

Nåja, idag får jag nog ta det lite lugnt i alla fall! Är snart dags att ta in dom från hagen. Jag tycker inte om när det är såå här lerigt och geggigt nu! Tycker synd om dom att gå i denna lera, speciellt lilla Monique som bara är 84 cm hög. Hon tycker INTE att det är kul :( hon skulle nog föredra att stå inne. Bara hon fick mat.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar